پرش به محتوای اصلی

اخبار

دومین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان البرز در سال 96 برگزار شد.

دومین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان البرز در سال 96 برگزار شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز: هدف توسعه خدمات الکترونیکی افزایش رضایتمندی مردم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز؛  در ابتدا مهندس حمیدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و دبیر کارگروه با عرض خیر مقدم، توضیحاتی در خصوص مصوبات جلسه قبل و گزارشی در خصوص  بهبود رتبه شاخص IDI استان از 14 به 5، افزایش2 برابری تعدادکل خدمات الکترونیکی، افزایش 2/5 برابری تعدادکل خدمات الکترونیکی درسطح اطلاع رسانی، افزایش 2 برابری تعدادکل خدمات الکترونیکی درسطح تعاملی، افزایش  تعداد خدمات الکترونیکی درسطح تراکنشی (13 خدمت) بیان داشتند.

مهندس حمیدی اظهار داشت خدمات دولت الکترونیک در ابتدای دولت یازدهم 46 خدمت بود که در پایان دولت به 575 خدمت رسیده که ارائه خدمات کامل به مردم نیازمند همکاری همه دستگاههای استان می باشد.

ایشان بیان داشتند با توجه به ارزیابی امنیتی از هشت دستگاه مهم که به صورت آزمایشی انجام شده است مشخص گردید این دستگاهها از  25 درصد از استاندارد های امنیتی برخوردار می باشندکه وضعیت بسیار نامطلوب است.

در ادامه مهندس مقدم فر مدیر ارشدعملیات شرکت سیمرغ با بیان اینکه استان البرز به عنوان پنجمین استان اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده است، ضمن تشکر از هماهنگی و پیگیری های مجدانه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز اجرای این طرح را نیازمند همکاری دانشگاههای استان دانستند.

مهندس سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن بیان اینکه استان البرز به عنوان اولین استان اجرای آزمایشی پروژه هوشمند سازی مدارس  انتخاب شده است گزارشی در خصوص فرایند این پروژه ارائه دادند و بیان داشتند تولید محتوی از بخشهای مهم این پروژه است.

در ادامه دکتر نجفی استاندار البرز ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات مجموعه ICT استان در  دولت یازدهم در خصوص پیشرفت پروژه توسعه دولت الکترونیکی، خواهان بهبود رتبه استان باتوجه به پتانسیل های موجود بودند.

ایشان تصریح کرد ؛ شهرداری کرج باید در پیاده سازی شهر هوشمند عزم راسخ داشته باشد و  دستگاهها موظف هستند مصوبات کارگروه را اجرا نمایند.

ایشان با اشاره به اهمیت خدمات دولت الکترونیک به منظور شفاف سازی جریان اطلاعات و ارایه خدمات بهتر متذکر شدن هرگونه اقدام در خصوص الکترونیکی کردن خدمات بایستی با رویکرد ارایه خدمات به مردم و بدون در نظر گرفتن زمان و مکان صورت گرید و همه دستگاههای استان ملزم به همکاری می باشند.

 

۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۲
تعداد بازدید : ۴۳۳

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید