هدف از بالا بردن قیمت در روزهای خاص، کسب درآمد بالاتر نیست، کسب رضایت مشتری است
شیدماهر مدیر ارشد بازاریابی
اسنپ در خصوص نحوه قیمتگذاری در روزهایی با شرایط آبوهوایی نامناسب میگوید:
«سیستم به صورت منطقهای در تهران و سایر شهرها چک میشود و درصد تقاضا نسبت به
ناوگان سنجیده میشود. در یک منطقه برفی که تعداد راننده کمتر از مسافر است،
افزایش قیمت خواهیم داشت و قیمت را بالاتر میبریم تا راننده سفر را قبول کند. هر
زمان که درصد عرضه نسبت به تقاضا افزایش پیدا کند، قیمت پایین میآید. مدارکی وجود
دارد که اوبر در نیویورک در برخی روزها تا ۱۷ برابر افزایش قیمت داشته است اما هیچوقت
در تاریخ اسنپ، ما قیمت را بیشتر از دوبرابر نکردهایم. به طور میانگین هم افزایش
قیمت ما بین ۲۰ الی ۳۰ درصد بوده است. هدف از بالا بردن قیمت در روزهای خاص، کسب
درآمد بالاتر نیست، کسب رضایت مشتری است.
شیدماهر در مورد روز یکشنبه
که اولین روز برفی در تهران و البرز بود اشاره میکند که در ساعت ۸ صبح، ۵۳ درصد
از سفر ها موفق بود و تقریباً نصف کاربران قادر به دریافت خودرو برای جابهجایی
نبودند: «در ساعت ۸ صبح هنوز هیچ افزایش قیمتی نداشتیم. ساعت ۹ صبح قیمت را ۱۵
درصد افزایش دادیم و نرخ قبولی سفر به ۵۸ درصد رسید. ساعت ۱۰ صبح افزایش قیمت بین
۲۰ الی ۳۰ درصدی اعمال کردیم و نرخ قبولی سفر از سوی راننده به ۸۰ درصد رسید. این
یعنی فارغ از هزینه بیشتر، افراد بیشتری موفق به سفر با اسنپ شدهاند.